AZ Damiaan -Oostende

Een ziekenhuis is het laatste waar je over marketing wil praten en toch…

Customer journey is een prachtige Marketing term, in het vlaams: de klanten beleving. Over dit ziekenhuis kan ik wel wat vertellen want zij hebben mij gered vd vreselijke kanker prostaat ziekte.

Maar waar ik het wil over hebben is de manier waarop iedereen van A tot Z daarom wellicht AZ Damiaan , grapje, wat zou kunnen gebruikt worden in promotie overigens, van a tot z hier de neuzen in dezelfde richting heeft.

Ooit zei me iemand van het personeel dat klanten zelf niet vragen om hier klant te worden, dat noem ik pas empathie. Ik kom hier meestal s’ochtends binnen en dan valt mij het eerst op – geen parkeerproblemen. Op dichte wandelafstand van de ingang, duidelijk, betaalbaar en eenvoudig. Alles ligt er proper en netjes bij. De eerste indruk, het visitekaartje klopt.

Daarna naar de ingang, een mooi modern gebouw, opnieuw zeer goed. Dan inschrijvingen : opnieuw goede beleving. Liefst 4 vrijwilligers wachten u op aan het ticketsysteem om u bijstand te verlenen waar nodig. Ze zijn netjes gekleed in hetzelfde uniform en uiterst vriendelijk. Het ticket nemen is een fluitje van een cent en het wachten … te verwaarlozen. Opnieuw 10/10 dus.

Dan de dienst, urologie in mijn geval, niks dan vriendelijke maar ook gereserveerde gezichten. Een ziekenhuis is immers niet de plaats waar je met plezier naartoe gaat. En dat weten die mensen hier allemaal… Van A Tot Z…

En dan was er nog de lekkere koffie met koffiekoek aan 2,70 een zeer aanneembare prijs. Dat is ook zo met het restaurant trouwens, goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Wat mij betreft in het AZ Damiaan kom je niet voor je plezier maar dit ziekenhuis weet verdomd goed hoe ze met (zieke) mensen moet omgaan en empathie is hier zeker hun motto. Dank u en een dikke pluim voor personeel en directie!!! www.azdamiaan.be

En hier nog een vergelijking tussen drie ziekenhuis(groepen)…